Tv-stationer må kæmpe om annoncører

De kommercielle tv-stationer må arbejde hårdt for at tiltrække annoncører i den kommende tid.
MediaWatch

De kommercielle tv-stationer må arbejde hårdt for at tiltrække annoncører i den kommende tid. Det sker nemlig oftere og oftere, at reklamerne havner på nettet og ikke på tv.

"Der bliver en rigtig hård kamp om reklamekronerne i den kommende tid, da der generelt er færre penge i markedet," siger Mikael Ostenfeld, der er tv-direktør i mediebureauet Carat til Berlingske Tidende.

Den dalende interesse for at reklamere på tv lægger pres på tv-stationerne for at tiltrække seerne, og dermed gøre det attraktivt at annoncere. Derfor satser både TV 2 og TV 3 hårdt på danskproducerede programmer til efteråret.

Det er nemlig den slags, der får seerne til at blive hængende. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også