Mediabureauer lettede over Nyhedsavisen

Mediebureauerne er glade for, at Nyhedsavisen er blevet reddet af endnu en kapitalindsprøjtning.
MediaWatch

Mediebureauerne, der forvalter de store annoncørers budgetter, er glade for, at Nyhedsavisen er blevet reddet af endnu en kapitalindsprøjtning.

"Det er glædeligt, at der nu går et amerikansk ventureselskab ind i projektet. Det er jo ikke noget, man gør for Morten Lunds blå øjne skyld," siger trading director hos OMD, Claes Braagaard til Business.dk

Ventureselskabet Draber Fisher Juvertson har skudt et ukendt beløb i avisens slunkne pengetank, og den fortsatte drift af Nyhedsvisen betyder nu, at priskrigen på annoncemarkedet nu fortsætter.

"Havde Nyhedsavisen lukket, havde JP/Politikens Hus og Berlingske Media helt indiskutabelt forsøgt at presse priserne i vejret. Det bliver væsentligt sværere nu, selv om alle – også Nyhedsavisen – vil forsøge at hæve priserne i efteråret," siger Claes Braagaard. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også