Facebook introducerer nyt design
Et nyt design og en ny sikkerhedsstruktur blev i nat sat i søen på Facebook. Den sociale gigant vil på den måde komme uønsket spam til livs.
Facebook er ikke blevet opdateret synderligt grafisk siden sin introduktion i 2004, men tiden er nu moden, vurderer facebook, der i første omgang dog kun ruller ændringerne ud for en begrænset gruppe medlemmer.
Det nye design fremhæver reklamerne på siden – men den største forandring sker under motorhjelmen, hvor brugerne får langt bedre kontrol over deres personlige oplysninger og får lettere ved at styre mails og løbske applikationer. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Mere end 500.000 danskere er registrerede på siden, der gør det let at netværke med venner og gamle bekendte. I alt er der flere end 80 mio. brugere.
Facebook har den seneste tid været udsat for voldsom kritik for ikke at passe godt nok på meget følsomme, private oplysninger – noget der næres af en række konspirationsteorier, der forbinder tjenesten med amerikanske efterretningstjenester. Tjenesten ser imidlertid nu ud til at komme i hvert fald den første del af kritikken i møde med ændringerne. |NP|