24timer koster metroXpress 26 mio. kr.

I løbet af 2008 vil det rundt regnet koste metroXpress et tab på 26 mio. kr.
MediaWatch

I løbet af 2008 vil det rundt regnet koste metroXpress et tab på 26 mio. kr. at drive gratisavisen 24timer.

Det fremgår ifølge Børsen af det regnskab, som Metro International fremlagde mandag.

"Nu er der jo ganske enkelt ingen gratisaviser herhjemme, der giver overskud. De taber alle sammen penge, og det er fuldstændig uholdbart," siger analytiker Henrik Schultz til Børsen.

Han mener, at udsigterne for de danske gratisaviser er mere dystre end nogensinde før, og at det seneste regnskab fra metroXpress viser, at der er brug yderligere konsolidering på markedet.

MetroXpress overtog for få måneder siden 24timer fra JP/Politikens Hus for en pris på 24,5 pct. af aktieposten. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også