Wibroe Duckert & Partners bag kampagne for kommerciel radio

Danmarks to største kommercielle radioudbydere indleder om få dage en kampagne, der skal løfte radios position som medie og annoncemedie.
MediaWatch

Danmarks to største kommercielle radioudbydere indleder om få dage en kampagne, der skal gøre op med folks fordomme om kommerciel radio.

Hele 3,5 mio. danskere lytter ugentligt til kommerciel radio. Alligevel mener mange, at kommerciel radio er underlødig, fordummende og ikke byder på andet end reklamer.

Det er nogle af de fordomme, som fortsat trives hos både lyttere og annoncemarket. Dem vil SBS Radio A/S og Det Danske Radiobureau (ddr) vil gøre op med, skriver radionyt.com.

"Når vi har så mange lyttere, kan det jo ikke være fordi, vi laver et dårligt produkt. Men mange har måske en tendens til at tænke, at public service-stationerne er mere sofistikerede bare fordi, de ikke sender reklamer," fortæller Jim Receveur, der er administrerende direktør for Radio 100FM.

Kampagnen er udviklet af Wibro Duckert & Partners og er on-air fra mandag den 14. juli.
|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også