Mediebureau spår nulvækst i markedsføring

Festen er ved at være slut efter flere år med høj vækst i virksomheders forbrug på markedsføring.
MediaWatch

Festen er ved at være slut efter flere år med høj vækst i virksomheders forbrug på markedsføring.

Hvor de seneste år har budt på en solid vækst i den samlede markedsføring i Danmark, ser det ud til, at 2008 kan ende med noget nær nulvækst i forhold til niveauet ved udgangen af 2007.

Samtidig er forventningerne til 2009 endnu mere skeptiske. Det siger direktør i mediebureauet Mediaedge:cia, Jannek Bejtrup, til Berlingske Business.

"Den vækstfest, vi har set de sidste mange år, er slut. Vi må alle sammen forvente, at de store vækstrater på op til syv-otte procent er forbi i 2008 og 2009," siger han til avisen.

På de traditionelle medier spår Jannek Bejtrup en mindre tilbagegang i 2008, men den vil fortsat blive dækket af de digitale medier.

"Så for hele året forventer vi status quo, hvis vi er heldige, men måske endda en lille nedgang," siger Jannek Bejtrup. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også