DR i unfair konkurrence

DR brød loven om lige konkurrence, da mediekoncernen fredag præsenterede sin kommende bog om Roskilde Festivalen.
MediaWatch

DR brød loven om lige konkurrence, da mediekoncernen fredag præsenterede sin kommende bog om Roskilde Festivalen.

DR brugte nemlig dr.dk - og dermed licensmidler - til at reklamere for bogen, og det er i strid med loven, skriver Politiken.

Indtil lørdag lå der en teaser for bogen på DR's hjemmeside, hvor festivalgæster skal fortælle deres bedste historier fra festivalen gennem tiderne.

"Det var ikke i overensstemmelse med reglerne. Det kan vi ikke, og det må vi ikke, derfor beklager vi fejlen, for det ville være unfair konkurrence," indrømmer Thomas Hertz, der er chef for DR Multimedie.

Dermed kan alle de indsamlede anekdoter ikke bruges i bogen eller til at markedsføre bogen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også