Ekstra Bladet blev for dårlig

Omlægningen af Ekstra Bladet i marts gav forvirring og faldende salgstal i april. Ifølge chefredaktøren blev avisen for dårlig.
MediaWatch

Omlægningen af Ekstra Bladet i marts gav forvirring og faldende salgstal i april. Ifølge chefredaktøren blev avisen for dårlig.

Avisen tabte mere end hver ottende avislæser i løbet af måneden, og samtidig var der på redaktionsgangene tvivl om avisens linie, hvilket førte til, at avisens produkt blev for dårligt

Chefredaktør Poul Madsen mener, at avisen i perioden gav for mange gode historier væk på nettet, og samtidig blev presset af gratisaviserne

"Det var sorte april for os. Vi vidste ikke rigtig, hvor vi skulle stå," fortæller han til Børsen.

Kort efter sin tiltrædelse stod Poul Madsen i spidsen for en plan, der relancerede og omdefinerede avisens indhold – og en intern omlægning på avisen, hvor de enkelte redaktioner blev lagt sammen, og hvor der blev oprettet et egentligt newsroom.

Han mener i dag, at omlægningen var med til at fjerne fokus fra avisen, men understreger samtidig, at tallene fra maj måned viser, at satsningen på få, store sager har vundet mange læsere tilbage. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også