I dag har MediaWatch som et forsøg åbnet en ny sektion, hvor vi hver dag vil tilføje en forudsigelse, som vi beder vores abonnenter vurdere på en skala fra ét til ti.
MediaWatch
I dag har MediaWatch som et forsøg åbnet en ny sektion, hvor vi hver dag vil tilføje en forudsigelse, som vi beder vores abonnenter vurdere på en skala fra ét til ti.
Vi er nysgerrige efter at finde ud af om vores abonnenter, som alle har stor viden om mediebranchen, er et præcist termometer for branchen.
Forudsigelserne vil spænde vidt, men fælles for dem vil være, at de kan valideres inden for en overskuelig fremtid. Vi vil først og fremmest komme med forudsigelser om medieforbrug, konjunkturer og indtjening, men vi vil også fra tid til anden spørge om læsernes vurdering af et rygte - vi starter i dag med at spørge om en eventuel fusion mellem Nyhedsavisen og Urban er sandsynlig.
Vi modtager gerne forslag til forudsigelser og håber vores brugere vil lege med - i hvert fald i en testperiode.
Venlig hilsen
Ole Nørskov, chefredaktør
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Sommerbarometer. Lars Høj, chef og ejer af Dokumentarkompagniet, mener ikke, at historier om tech-koncerners ”totalødelæggende forretningsmodeller” kan få nok opmærksomhed.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
I sommerferieugerne udkommer MediaWatch med ét dagligt nyhedsbrev. Sitet vil som vanligt blive opdateret løbende med stort og småt fra medie- og forlagsbranchen.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
”Det står ganske enkelt ikke mål med vores ambitioner for public service,” siger DR-chef om public service-institutionens manglende mulighed for at redigere i kommentarsporet.
Sommerbarometer. Lars Høj, chef og ejer af Dokumentarkompagniet, mener ikke, at historier om tech-koncerners ”totalødelæggende forretningsmodeller” kan få nok opmærksomhed.