DR Update er blevet en succes

DR's svar på TV 2 News fylder i disse dage et år. Danskerne har taget kanalen til sig.
MediaWatch

DR's svar på TV 2 News fylder i disse dage et år. Danskerne har taget kanalen til sig.

Kanalen udsprang af internettet, men den 10 minutter lange nyhedsopdatering vises i dag også klokken 12.00 og 15.00 på DR 1 og sendes døgnet rundt på en kanal på det digitale tv-net og til Canal Digitals kunder.

Kanalen ses i dag af mere end 80.000 forskellige mennesker hver uge på dr.dk – og hver dag ser i gennemsnit 52.000 udsendelsen på DR 1 klokken 12, mens 15-udsendelsen ses af 62.000.

"Danskerne har taget til sig, at de kan vælge at se nyheder, når de har tid og behov," siger DRs mediedirektør Lars Grarup i en pressemeddelelse.

Han er meget tilfreds med kanalens præstationer.

"Vi er stolte af DR Update, som er det første DR-nyhedsbrand, der er skræddersyet til det nye mediebillede - hvor nettet og tv flyder sammen, og brugerne kan forvente, at indholdet er der, når de har tid og lyst," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også