Aviskrig kan føre til flere partnerskaber

Metro's opkøb af JP/Politikens 24timer kan resultere i, at der vil opstå flere partnerskaber mellem gratisaviserne.
MediaWatch

Metro's opkøb af JP/Politikens 24timer kan resultere i, at der vil opstå flere partnerskaber mellem gratisaviserne.

Gårsdagens mediebegivenhed har blandt andre fået Nyhedsavisen til at overveje, om det nu også er det rigtige at fortsætte sololøbet.

"Vi har ikke en idé om, at vi ikke vil samarbejde. Der kommer til at ske yderligere ting på avismarkedet i 2008, og jeg er overbevist om, at samarbejde er godt," siger bestyrelsesformanden for Nyhedsavisen, Svenn Dam, til Børsen.

Og det er ikke nogen helt dum idé, da det har vist sig at være yderst svært at tjene penge for gratisaviserne, vurderer John G. Sørensen, der er medieekspert hos konsulenthuset PricewaterhouseCoopers.

"De har ikke kunnet tjene penge på et tidspunkt, hvor konjunkturerne var gode og annoncemarkederne i vækst," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også