Medier ledes med maven

Den typiske medieleder er ekstroverte og mener derfor at de tænker bedst, mens de taler.
MediaWatch

Den typiske medieleder er ekstroverte og mener derfor at de tænker bedst, mens de taler.

Sådan kan man konkludere, når man læser Mediekonsulenternes nye blog hos MediaWatch. Psykologen Anders Lauesen og konsulenten Klaus Henriksen har siden 2002 haft 125 medieledere gennem et kursus i forandringsledelse. I den forbindelse har de blandt andet tegnet psykologiske profiler - såkaldte MBTI/JTI-profiler af deltagerne.

Den typiske medieleder er udadvendt og elsker at kaste sig ud i aktiviteter uden på forhånd at have foretaget større analyser. De er rastløse og har det bedst med at tegne de store linjer, mens detaljer ikke er deres stærke side.

"Den typiske medieleder foretrækker groft sagt at træffe beslutninger med maven frem for med hovedet," skriver Anders Lauesen og Klaus Henriksen.

Læs Mediekonsulenternes blog.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også