Nordisk Film satser på digitale film
Nordisk Film satser på formidling af film på digitale platforme i Norden. Derfor er selskabet på storindkøb efter rettigheder på film.
MediaWatch
Nordisk Film satser på formidling af film på digitale platforme i Norden. Derfor er selskabet på storindkøb efter rettigheder på film. Selskabet Nordisk Film Distribution har alene i år erhvervet sig rettighederne til mellem 60 og 70 amerikanske og ca. 40 nordiske film til deres filmkatalog, der allerede nu rummer flere end 3.000 titler. Forretningsstrategien er at gøre underholdningstilbudene så tilgængelige for brugerne som muligt – via kundeaftaler med blandt andet TDC YouSee, Telia Stofa, TV 2 Sputnik og CDON.com, der blandt andet formidler på internettet via settopbokse, mobiltelefoner og andre enheder. "I løbet af 2008 vil et stort antal platforme komme i spil, hvilket vil øge det generelle udbud til fordel for både branchen og ikke mindst forbrugerne. Vi tror på, at køb af film med tiden bliver muligt på alle de platforme, som forbrugeren har adgang til. Afgørende for succes er, at løsningerne på de enkelte platforme er forbrugervenlige og lettilgængelige," siger direktør for Filmdistributionen i Nordisk Film, Kenneth Wiberg i en pressemeddelelse. Han håber samtidig, at satsningen på digitale formidlingsformer kan være med til at mindske piratkopieringen af film. |NP|