DR søger brugerdialog på Facebook

DRs programudvikling tager Facebook til hjælp i sin dialog med seere, lyttere og brugere.
Per Fanefjord Laursen
DRs programudvikling tager Facebook til hjælp i sin dialog med seere, lyttere og brugere.

DRs Programudvikling er en intern konsulentafdeling, som hjælper DRs mange redaktioner med kreative processer, når der skal skabes nye programmer eller velkendte programmer udvikler nye elementer.

Et fast element i afdelingens arbejde er at søge inspiration ved at gå i dialog med brugerne.
DR Programudviklingen får kontakt til brugere på mange forskellige måder, sidste nye skud på stammen er at sætte Facebook i arbejde.

På en ny gruppe, oprettet af DR Programudvikling, kan man nu tilmelde sig, hvis man har lyst til at bidrage til at gøre DR bedre, som det hedder i gruppen.

"Vi opbygger en kontaktgruppe, der interesserer sig for DR, holder af DR og gerne vil bidrage til, at vi bliver bedre. Dem kan vi invitere, via Facebook, til dialog om de projekter, vi bliver bedt om at levere input til," siger initiativtager Nete Poulsen, DR Programudvikling.

Hun erkender, at det i første omgang bliver en kreds af folk - aktuelt 29 - med medierelationer, fordi kendskabet til gruppen spredes via mediefolks venner på Facebook. Men snart bliver den bredere og mere repræsentativ. Facebook grupper kan typisk maks. blive på 1200 personer.

"Det vil nok altid være folk med særlig kærlighed til DR- og særlige kritiske, krævende brugere af DR, der melder sig, " spår hun. Facebook-gruppen erstatter ikke, at afdelingen af traditionel vej vil invitere alle slags mennesker som inspirationskilder.

For nylig fik Radioavisen inspiration til sin form og stil, og i næste uge gælder det input til det kommende filmmagasin på DR2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også