Online annoncering i fortsat vækst

Amerikansk boligkrise og frygt for recession svækker ikke markedet for onlinemarkedsføring, der fortsat er i vækst.
MediaWatch
Amerikansk boligkrise og frygt for recession svækker ikke markedet for onlinemarkedsføring, der fortsat er i vækst. Dette gælder også for Nordeuropa, mener Notabene.net A/S, som har specialiseret sig indenfor online markedsføring. Google præsenterede i forrige uge et nyt rekordregnskab, der viser massiv vækst på markedet for onlinemarkedsføring. Google, der er verdens største online markedsføringsformidler, øgede omsætningen med end 42 pct. sammenlignet med 1. kvartal 2007 og 7 pct. i forhold til sidste kvartal. "Det glæder os naturligvis meget, at verdens førende udbyder af onlinemarkedsføring og en for os god samarbejdspartner fortsat har massiv fremgang til trods for situationen på de finansielle verdensmarkeder. Når det regner på præsten, drypper det på degnen," siger Brian Mertz, Adm. Koncerndirektør for Notabene.net A/S. Han mener, at mulighederne for fortsat vækst på markedet for online annoncering i Nordeuropa er markante, og ser i krystalkuglen vækstrater på mellem 15-30 pct. i 2008 i forhold til 2007. "Markedsføring er traditionelt et af de første steder, hvor en økonomisk afmatning rammer, men det dynamiske onlinemarkedsføringsmarked favner så bredt, at også de små og mellemstore spillere, der ikke er så påvirkelige, bruger en betragtelig del af markedsføringsbudgetterne her," siger Brian Mertz. Han mener, at nøglen til fortsat vækst ligger i produktudvikling, så man hele tiden møder kundernes efterspørgsel. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også