Norsk avisgigant henter indtjening online

Mere end halvdelen af indtægterne i den norske mediekoncern Schibsted stammer nu fra internettet. Koncernens trykte udgivelser er presset.
MediaWatch
Mere end halvdelen af indtægterne i den norske mediekoncern Schibsted stammer nu fra internettet. Koncernens trykte udgivelser er presset. Dermed er selskabet et af de skandinaviske bladhuse, der henter den største andel af sit overskud på nettet. Det viser selskabets regnskab for årets første kvartal, skriver Business.dk. Helt præcist 61 pct. af det samlede overskud hentes i dag på onlineaktiviteter – en stigning på 30 pct. siden sidste år. Schibsted oplever dog ikke nogen synderlig afmatning på annoncemarkederne, men afviser ikke fuldstændigt muligheden for at blive ramt af finanskrisen. Selskabet ejer i dag en række svenske og norske aviser og har delvist ejerskab af Metronome Film & Television AB og Sandrew Metronome. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også