Google vinder på Microsoft-afslag

Microsofts forgæves forsøg på at købe Yahoo kommer modstanderen Google til gode. Microsoft må reagere, mener ekspert.
MediaWatch
Microsofts forgæves forsøg på at købe Yahoo kommer modstanderen Google til gode. Microsoft må reagere, mener ekspert. På rekordtid har Google opnået en næsten monopollignende status på markedet for søgemaskiner. Ifølge de seneste opgørelser stod Google for næsten 60 procent af alle søgninger på internettet i USA, mens Yahoo stod for 21,3 procent. Microsoft sad på 9,4 procent. "Microsoft er nødt til at komme ind på Googles hovedområde på en seriøs møde, så Google ikke æder sig ind på deres softwareservice," siger Rob Helm, der er direktør i analysevirksomheden Directions on Microsoft, ifølge Politiken til det amerikanske magasin Forbes. Professor på Harvard Business School David Yoffie, strammer skruen et tak til. "Det vil være rigtigt at betragte Google som det næste Microsoft," siger han til Jyllands-Posten. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også