TV 2 i tvivl om kanal-lanceringer

Besparelserne i TV 2 betyder, at ledelsen nu overvejer, om man skal følge strategien med at lancere nye kanaler i år.
MediaWatch
Besparelserne i TV 2 betyder, at ledelsen nu overvejer, om man skal følge strategien med at lancere nye kanaler i år.

Adm. direktør Merete Eldrup, der skal ud at låne omkring en halv mia. kr. for at få TV 2 ud af den nuværende likviditetskrise, fortæller til Business, at det stadig er til overvejelse, om der skal lanceres en eller to nye betalingskanaler.

"Det er ikke lagt dødt, men vi er heller ikke klar med noget. Nu må vi se på økonomi og distributionsmuligheder," siger hun. Sidstnævnte med henvisning til, at YouSee, der snart får skærpet priskonkurrence, ikke er videre interesserede, som Mediawatch skrev for nogle uger siden.

Lanceringen af nye betalingskanaler skal gøre TV 2 mindre afhængig af det annoncemarked, der er en del af forklaringen på de store besparelser, som TV 2 netop har gennemgået - bl.a. ved at skære 205 stillinger væk. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også