MediaWatch

TV 2 i tvivl om kanal-lanceringer

Besparelserne i TV 2 betyder, at ledelsen nu overvejer, om man skal følge strategien med at lancere nye kanaler i år.

Besparelserne i TV 2 betyder, at ledelsen nu overvejer, om man skal følge strategien med at lancere nye kanaler i år.

Adm. direktør Merete Eldrup, der skal ud at låne omkring en halv mia. kr. for at få TV 2 ud af den nuværende likviditetskrise, fortæller til Business, at det stadig er til overvejelse, om der skal lanceres en eller to nye betalingskanaler.

"Det er ikke lagt dødt, men vi er heller ikke klar med noget. Nu må vi se på økonomi og distributionsmuligheder," siger hun. Sidstnævnte med henvisning til, at YouSee, der snart får skærpet priskonkurrence, ikke er videre interesserede, som Mediawatch skrev for nogle uger siden.

Lanceringen af nye betalingskanaler skal gøre TV 2 mindre afhængig af det annoncemarked, der er en del af forklaringen på de store besparelser, som TV 2 netop har gennemgået - bl.a. ved at skære 205 stillinger væk. |NP|

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til delvis genåbning, nye chefredaktører på TV 2 News og Jyllands-Posten, en kommende streamingtjeneste og planer om vækst blandt flere. Få overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Seneste nyt

Se flere jobs