Ekspert: Ingen substans i mediebranchen

Arbejde i mediebranchen handler ikke om substans, selvom de fleste medarbejdere tror, det forholder sig sådan.
MediaWatch
Arbejde i mediebranchen handler ikke om substans, selvom de fleste medarbejdere tror, det forholder sig sådan. Det mener i hvert fald forfatter og journalist Lone Kühlmann, som i Information langer ud efter medier, der tænker mere på reklameindtægter end journalistisk kvalitet. Hun påpeger, hvordan medarbejdere fyres, fordi der ikke er brug for deres kunnen i en branche, der i stigende grad handler om produktion og marketing frem for substans. Kühlmann undrer sig desuden over, hvordan SBS fremover skal drive interessant kommerciel radio, når public service-forpligtelserne forbliver de samme, Hun ser gerne, at kulturminister Brian Mikkelsen (K) ser på problemet. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også