MediaWatch

Medierne har brug for vækst

Medierne står over for mange udfordringer, men en af de væsentligste er at skabe vækst i fremtiden.

Medierne står over for mange udfordringer, men en af de væsentligste er at skabe vækst i fremtiden. Sådan lyder vurderingen fra Lars Rebien Sørensen, som er adm. direktør hos Novo Nordisk og samtidig bestyrelsesmedlem i den tyske mediegigant Bertelsmann. "Det må være noget væksthormon, hvis man skal sige det sådan. Det er en branche, der ikke vokser så meget, som jeg er vant til og med en hel del udfordringer," siger han til Jyllands-Posten. Han anbefaler mere kreativt indhold fra de danske medier, således at nyhedsformidling suppleres af andre tilbud. Lars Reiben Sørensen er dog ikke klar til at kommentere på, hvorledes hans ideer kan anvendes hos Bertelsmann. |NP|

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til delvis genåbning, nye chefredaktører på TV 2 News og Jyllands-Posten, en kommende streamingtjeneste og planer om vækst blandt flere. Få overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Annoncører afviser regeringens lempelse af kviklånslov

Regeringens ændring af kviklånsloven, der bl.a. skal holde hånden under lokale idrætsforeningers sponsorater, får en kold skulder af Danske Annoncører og Markedsførere under Dansk Erhverv, der vil have gjort op med loven.

Seneste nyt

Se flere jobs