Medierne har brug for vækst

Medierne står over for mange udfordringer, men en af de væsentligste er at skabe vækst i fremtiden.
MediaWatch
Medierne står over for mange udfordringer, men en af de væsentligste er at skabe vækst i fremtiden. Sådan lyder vurderingen fra Lars Rebien Sørensen, som er adm. direktør hos Novo Nordisk og samtidig bestyrelsesmedlem i den tyske mediegigant Bertelsmann. "Det må være noget væksthormon, hvis man skal sige det sådan. Det er en branche, der ikke vokser så meget, som jeg er vant til og med en hel del udfordringer," siger han til Jyllands-Posten. Han anbefaler mere kreativt indhold fra de danske medier, således at nyhedsformidling suppleres af andre tilbud. Lars Reiben Sørensen er dog ikke klar til at kommentere på, hvorledes hans ideer kan anvendes hos Bertelsmann. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også