Mediebranchen taber prestige

Alle medier på nær Egmont er blevet degraderet i årets Imageanalyse fra Berlingske Nyhedsmagasin. TV 2 er styrtet hele 76 pladser ned ad listen, og er nummer 121 ud af 140, skriver business.dk.
MediaWatch
Alle medier på nær Egmont er blevet degraderet i årets Imageanalyse fra Berlingske Nyhedsmagasin.

TV 2 er styrtet hele 76 pladser ned ad listen, og er nummer 121 ud af 140, skriver business.dk.

DR har i år byttet plads på listen med DSB, og det placerer DR som den lavest bedømte virksomhed ud af de 140, der er på listen. JP/Politikens Hus er også raslet ned ad listen, men erhvervslederne har dog større tillid til den koncern frem for Det Berlingske Officin.

Ifølge direktør og erhvervsmand Asger Aamund er billedet af en mediebranche i krise helt igennem logisk.

Han siger, at erhvervslederne er ligeglade med, om de dispositioner, der træffes i mediebranchen, er nødvendige. De straffer medievirksomhederne for ikke at slå til på parametrene ledelse, resultater og evnen til at forny sig.

"Det sidder på rygmarven af alle erhvervsledere, og det er det, de bruger, når de bliver bedt om at vurdere andre erhvervsledere," siger han. 2.700 erhvervsledere har deltaget i analysen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også