TV Trend: TV 2s levering matcher efterspørgsel

TV 2s hovedkanal synes stabiliseret i sidste uge efter mindre justeringer af fladen.
MediaWatch
TV 2s hovedkanal synes stabiliseret i sidste uge efter mindre justeringer af fladen.

Hovedkanalen landede med en kommerciel share (21-50) på 46 procent i sidste uge. Det er fortsat ca. tre point lavere, end normalen for både et og to år siden, men bedre end lavpunktet for nylig på 43,5 procent.

Hele TV 2-gruppen fik en share på 58 procent.

TV 2 har foretaget et par programjusteringer som virker, noterer Mediaedge:cia.

TV 2s nye onsdag med 'Liebhaverne', 'Desperate Housewives' og film gjorde det glimrende, konstaterer bureauet - trods topfodbold hos TV3+ og Kanal 5 samme aften.

Derudover har TV 2 tilsyneladende indsat 'Anna Pihl' i en offensiv reprise søndag aften kl 20.00.

"Det er en meget hurtig genudsendelse i et usædvanligt timeslot, men det bidrager også til, at TV 2 synes stabiliseret," siger Broadcast Director Flemming Jensen, Mediaedge:cia, der dog påpeger, at genvinsten mest er for prestigen skyld.

"TV 2s levering af ratings fungerer fint. Sagen er, at efterspørgsel på leveringer ikke er større, end at TV 2 udmærket kan levere varen, som de performer nu."

SBS TV havde en god uge og har øget sit share niveau, så man ligger på knap15 procent, efter man nåede et lavpunkt sidste år.

TV3-kanalerne tager et mindre dyk, og mange af de nye initiativer skuffer, så kan TV3 være tilfredse med, at man igen år satsede på 'Paradise Hotel', der i snit har knap 200.000 seere fire aftener om ugen.

"De faste 200.000 seere hver mandag til torsdag luner godt i regnskabet for TV3," konstaterer Flemming Jensen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også