Joost vil vækste på net-tv

Knap 12 måneder efter lanceringen er net-tv-tjenesten Joost ude efter at sikre en placering forrest i den globale net-tv-kamp.
MediaWatch
Knap 12 måneder efter lanceringen er net-tv-tjenesten Joost ude efter at sikre en placering forrest i den globale net-tv-kamp. Siden starten har flere end seks mio. brugere hentet Joost's software ned. Men kun en mindre andel benytter tjenesten jævnligt. "I dag har vi omkring 400.000 aktive brugere om måneden. Det er en forholdsvis god konverteringsrate," siger chief creative officer i Joost, Henrik Werdelin, til Børsen. Trods den gode konverteringsrate er Joost langt fra den oprindelige ambition om at tiltrække snesevis af millioner brugere. Men der er lyse tider forude, mener Henrik Werdelin. "Andre tjenester oplever eksponentielt voksende udgifter, når de får flere kunder, mens vi har aftagende udgifter i takt med stigningen i besøgstallet," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også