Radio Trend: P3 slog egen rekord

Mens P3 har en god uge med en share på 23 pct. af al radiolytning, leverer TV 2 Radio en bundskraber med 3,6 procent.
MediaWatch

23 pct. af al radiolytning gik til P3 i uge 15, og det glæder DR sig over i den ugentlige status.

"Nu hvor tallene for uge 15 foreligger, kan det konstateres, at P3 endnu engang har slået sin rekord. Denne gang med 23 procent af den samlede radiolytning - og 44 procent af de 20-39-åriges radiolytning," skriver DR i en pressemeddelelse.

Endnu engang var det 'Sport på 3'eren' sin værdi for P3. For eksempel tiltrak lørdagskampen mellem Brøndby og Esbjerg 565.000 lyttere, og det gav en lytterandel på 28 procent.

TV 2 Radio var til gengæld nede og røre ved en bundrekord med 3,6 procent. 

Ikke bare P3 havde en god uge. Det samme havde P4, idet kanalen var i kontakt med 65 procent af befolkningen.

Antal ugentlige lyttere i uge 15 (7.-13. april)
For hele befolkningen over 12 år

1. P4 - 3.011.000
2. P3 - 2.509.000
3. Radio 100FM - 1.299.000
4. TV 2 Radio - 1.015.000
5. The Voice - 723.000
6. P1 - 671.000
7. Radio 100 Soft - 671.000
8. P2 - 414.000
9. Radio City - 323.000
10. DR Boogieradio - 203.000

Lytterandele i uge 15 (7.-13. april)
1. P4 - 41,8 procent
2. P3 - 22,7 procent
3. Radio 100FM - 5,9 procent
4. P1 - 3,9 procent
5. P2 - 3,9 procent
6. TV 2 Radio - 3,6 procent
7. Radio 100 Soft - 1,5 procent
8. The Voice - 1,1 procent
9. DR Dansktop - 0,8 procent
10. Radio City - 0,7 procent

Kilde: TNS Gallup Radio-Meter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også