Nyhedsavisen udsætter break-even

Ejerne af gratisavisen Nyhedsavisen har tilsyneladende meget dybe lommer. Nu er datoen for break-even udsat på ubestemt tid.
MediaWatch
Ejerne af gratisavisen Nyhedsavisen har tilsyneladende meget dybe lommer. Nu er datoen for break-even udsat på ubestemt tid. Det siger Morten Lund, der står i spidsen for den investorgruppe, der ejer 51 procent af aktierne i den ambitiøse avis, til Børsen. "Det er da ikke sikkert, vi går i break-even til november. Og det er da også lige meget. Vi finder de penge, der skal til," lyder det fra it-investoren. Tidligere på året afslørede Berlingske Tidende, at Nyhedsavisen skulle når break-even til november ved at fordoble prisen på helsidesannoncer, tredoble annonceindtægterne og øge læsertallet til 800.000 daglige læsere. Udsættelsen får dog ikke Morten Lund til at tvivle på, at det lykkes at tjene penge på avisen på et tidspunkt. "Hvorfor skulle det ikke det? Vi er landets mest læste avis. Det tager bare tid, inden det fiser ind, og det tager tid at overbevise annoncørerne om, at vi bliver ved med at være det," siger Morten Lund. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også