Netmedier i krig om fodbold

En ny netavis om fodbold er med til at skærpe konkurrencen om fodboldinteresserede danskeres tid på nettet.
MediaWatch
En ny netavis om fodbold er med til at skærpe konkurrencen om fodboldinteresserede danskeres tid på nettet. Markedet for fodboldnyheder på nettet er de seneste år eksploderet, og hele 15 forskellige medier konkurrerer i dag om de danske læseres gunst. Det skriver Jyllands-Posten. Endnu en netavis om fodbolden, 442.dk, slår i disse dage dørene op blandt andet med tilbud om web-tv fra landets 28 største klubber. Markedet er imidlertid allerede nu presset. "At sige, at hjemmesiden går godt, vil være en løgn. Vores udgangspunkt var 100 procent kommercielt, men vi må acceptere, at vi er blevet den bløde mellemvare," siger Kristoffer Oggens, der står bag fodboldnyt.com. Også Tipsbladet mærker konkurrencen. Her siger direktør Henrik Stegger Nielsen, at den fremtidige konkurrence kommer til at foregå på kvaliteten af hjemmesidernes indhold, hvilket danner baggrund for en relancering af netavisen til efteråret. Den absolut mest populære fodbold-avis er Bold.dk, der i øjeblikket ligger nummer 37 på FDIMs liste over sider med flest unikke brugere. Siden havde sidste år et overskud på 1,78 millioner kroner. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også