Mecom og DRRB uenige om annoncevækst

Berlingskes ejer mener, at det danske annoncemarked voksede med 0,8 procent i 2007. DRRB siger 7 procent.
MediaWatch

Berlingskes ejer mener, at det danske annoncemarked voksede med 0,8 procent i 2007. DRRB siger 7 procent.

I sit netop offentliggjorte årsregnskab angiver Mecom Group, der blandt andet ejer Det Berlingske Officin, væksten på det danske annoncemarked i 2007 til 0,8 procent. Set i det lys er Berlingskes fald i annonceomsætning på 4 procent nærmest en bedrift, når man tager konkurrencen på print i betragtning. Men spørgsmålet er, om Mecom har pyntet lidt på tallene.

I hvert fald når DRRB frem til helt andre tal i sit Mediaindex.

DRRB har målt sig frem til en samlet vækst på 7 pct. - et tal som stiller Berlingskes tilbagegang i et helt andet og mindre flatterende lys.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også