Irma dropper den trykte tilbudsavis

Irma tager nu konsekvensen af, at hver tredje københavner siger nej tak til trykte reklamer og dropper gradvist den trykte tilbudsavis.
MediaWatch
Irma tager nu konsekvensen af, at hver tredje københavner siger nej tak til trykte reklamer og dropper gradvist den trykte tilbudsavis. Kæden, der har 74 supermarkeder primært i Storkøbenhavn, satser i stedet massivt på markedsføring på internettet. Det sker med en hel ny hjemmeside, der har premiere i denne uge. På den nye hjemmeside finder man ugens tilbud i Irma, og alle tilbudene lægges enkeltvis inden for kategorier som bl.a. vin, økologi og 'Irma anbefaler'. Herudover kan man finde uddybende information med historien bag de enkelte varer og inspiration gennem opskrifter med varerne. "Vi tror ikke, at den trykte tilbudsavis eksisterer om fem år. Derfor investerer vi kraftigt i at skabe et nyt spændende univers på nettet med en tilbudsavis, der kan mere end den traditionelle trykte. Målet er at nå de kunder, som i dag siger nej tak til trykte reklamer og tiltrække flere kunder til www.irma.dk," siger marketingchef Mette Dyhr. Gennem de seneste to år har Irma oplevet en stigning i antal besøgende på nettet med 100 procent. I samme periode er andelen af kunder, der siger nej tak til reklamer, steget. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også