Rekord til antal af online-videoer

Internetbrugere i USA så 10 mia. videoer online i december 2007, og Googles andel af det marked er vokset markant.
MediaWatch
Internetbrugere i USA så 10 mia. videoer online i december 2007, og Googles andel af det marked er vokset markant. Det skriver Markedsføring, der henviser til en nyligt offentliggjort comScore Video Metrix service report for december 2007. Rapporten viser, at amerikanerne ser video på internettet som aldrig før, og næsten hver tredje online-video ses på en Google-hjemmeside. Med 3,3 mia. film svarende til en andel på 32,6 procent, gør det Google til den absolut største spiller på videomarkedet. 97 procent af de sete videoer stammer fra YouTube. Fox Interactive Media kommer ind som nummer to med 358 mio. film, Yahoo-hjemmesider viste 340 mio. og Viacom Digital med 238 mio. Ifølge rapporten så 141 mio. amerikanerne online-videoer i december 2007, og i gennemsnit sad de foran skærmen i 3,4 timer. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også