Mediabureau tvivler på Urbans relancering

Det er langt fra sikkert, at gratisavisen Urbans nye koncept er tilstrækkeligt til at lokke de unge byboere til, mener Carat Danmark.
MediaWatch
Det er langt fra sikkert, at gratisavisen Urbans nye koncept er tilstrækkeligt til at lokke de unge byboere til, mener Carat Danmark. Gitta Steffensen, bureauets print media-chef, siger til Journalisten, at Urban ville være kørt ud på et sidespor, hvis man havde holdt fast i tidligere koncept, men at avisens relancering måske ikke er nok. "Jeg kan godt se, der er en fordel i, at de nu specifikt går efter de unge, men der er bare så mange andre, der i forvejen kommunikerer til de unge. Omvendt synes jeg, det er modigt, at de tør gøre det. Og hvis Urban var fortsat med det gamle koncept, så ville de hurtigt være kørt ud på et sidespor," siger hun. Avisen udkom for første gang i dag i en mere menneske-fokuseret udgave med nyt design. Fra nu af skal avisen kun bringe artikler, hvor der optræder mennesker, ligesom der ikke bliver bragt billeder, hvor der ikke er mennesker i. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også