EB og TV 2 synkroniserer annonceformat

Fremover behøver annoncører kun én type annonce for at kunne vise reklamer på både Ekstra Bladet og TV 2’s netkanaler. De to medier går nemlig over til samme videoannonceformat på nettet.
MediaWatch
Fremover behøver annoncører kun én type annonce for at kunne vise reklamer på både Ekstra Bladet og TV 2’s netkanaler. De to medier går nemlig over til samme videoannonceformat på nettet. Efter at have kørt en lang række test har de to medieudbydere fundet frem til, at et ti sekunders klikbart banner i bunden af videoklippet er at foretrække, skriver Markedsføring. Formatet går under betegnelsen overlay. "Brugerne forventer, at web-tv skal gå hurtigt, og de gider ikke sidde og vente. Så vi har fundet frem til denne løsning, der er god for brugerne, men absolut også attraktiv for annoncørerne," siger Ekstra Bladets salgschef, Peter Strøhemann. Lars Bernt, der er kommerciel direktør for TV 2 Net, siger, at formatet gør det "så nemt som overhovedet muligt". "Samtidig er det meget lidt anmassende," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også