Per Mikael: Vi forstår ikke læsertallene

Per Mikael Jensen er meget overrasket over, at de seneste læsertal placerer MetroXpress langt efter rivalerne fra Nyhedsavisen.
MediaWatch

Per Mikael Jensen er meget overrasket over, at de seneste læsertal placerer MetroXpress langt efter rivalerne fra Nyhedsavisen.

"Vores interne tal indikerer noget helt andet," sagde han på en telefonkonference umiddelbart efter, at Metro International i dag fremlagde årsregnskabet for 2007.

"Tallene offentliggøres på månedsbasis og har en tendens til at gå op og ned, men vi er alligevel meget overraskede over resultatet, og vi er ved at undersøge, hvad der er sket, for vores egne tal viser præcis det modsatte," sagde Per Mikael Jensen, som på trods af nederlaget på læserfronten tror, at MetroXpress stadig vil kunne klare sig i konkurrencen.

"Vi har et meget stærkt forhold til mediebureauer og annoncører, fordi vi leverer, hvad vi lover. Men de seneste måneder har budt på så meget tumult med ejerskifte og fyringer på Nyhedsavisen og med 24timer ,som har skåret oplaget ned fra 500.000 til 300.000. Det er for tidligt at drage konklusioner," sagde han.

Ifølge Index Danmark/Gallup havde Nyhedsavisen 606.000 læsere i januar, mens MetroXpress kun nåede 501.000. Dertil står MetroXpress med det problem, at Nyhedsavisen fra 1. februar har erstattet avisen i Arrivas tog og busser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også