Microsoft vil købe Yahoo

Microsoft har budt næsten 224 milliarder kroner for Yahoo. Overtagelsen kan sikre Microsoft vigtige markedsandele.
MediaWatch
Microsoft har budt næsten 224 milliarder kroner for Yahoo. Overtagelsen kan sikre Microsoft vigtige markedsandele. Yahoo var i slutningen af 90’erne et af verdens absolut stærkeste brands på nettet, hvor Yahoo i kraft af sin søgemaskine, e-mail-tjeneste og instant messenger-tjeneste vandt meget stor popularitet. Siden er både Google og Microsoft gået i kamp mod tjenesten, men Yahoo har trods en stærk konkurrence stadig formået at holde sig blandt verdens mest besøgte portaler på internettet. Selskabet har især sin styrke på det amerikanske marked. Med budet fredag gør Microsoft effektivt en ende på måneders forhandlinger om et partnerskab mellem de to selskaber. Budet på 224 millioner kroner - eller 44,6 milliarder dollars - er 61 procent over den aktuelle markedskurs for selskabet, skriver New York Times. Formålet med overtagelsen er ifølge Microsoft at ruste begge selskaber til kampen mod Google, som de mener er ved at blive en alt for dominerende spiller på annoncemarkedet. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også