Promovator: Lauritz Knudsen fik ikke noget foræret

Jeppe Lauritzen, direktør i Promovator, undrer sig over, at Katja Moesgaard fra MEC Access kalder håndbold-eksponeringen af Lauritz Knudsen for en foræring.
MediaWatch

Jeppe Lauritzen, direktør i Promovator, undrer sig over, at Katja Moesgaard fra MEC Access kalder håndbold-eksponeringen af Lauritz Knudsen for en foræring.

I tirsdagens udgave af Berlingske Business vurderer sponsorbureauet MEC Access det sponsorat, som Lauritz Knudsen med succes har tegnet på herrehåndboldlandsholdet, der vandt EM.

Ifølge MEC Access fik Lauritz Knudsen »foræret« mellem fire og syv millioner markedsføringskroner alene på de otte kampe, der blev vist på TV 2, hvor spillerne bar Lauritz Knudsens logo på trøjerne.
Lauritz Knudsen er blevet bragt i en fantastisk markedsføringsposition. Det kan ikke betales, siger nordisk direktør i MEC Access, Katja Moesgaard.
Udover at få navnet Lauritz Knudsen eksponeret på landsholdets trøjer, betyder hovedsponsoratet også, at Lauritz Knudsen kan bruge landsholdets spillere og træner til arrangementer og arrangere eksklusive ture for medarbejdere og salgspartnere. Desuden knyttes Lauritz Knudsen sammen med håndboldholdet i reklamer, vurderer MEC.
”Der er ingen tvivl om, at denne megaværdi er fantastisk for Lauritz Knudsen,” siger Katja Moesgaard.

Der er stor ros til sponsoratets gunstige udfald, men Lauritz Knudsen er kunde hos Promovator, der er del af Aegis Media, ikke hos MEC Acces.

Direktør Jeppe Lauritzen, Promovator, er ikke ked af omtalen, men undrer sig:

”Det undrer mig er, der refereres i artiklen til at eksponeringen under EM en ”foræring” til Lauritz Knudsen. Lauritz Knudsen har over fem år investeret adskillige mio. i sponsoratet og dets aktivering, med udgangspunkt i en strategi om langsigtet sportslig succes. På den baggrund mener jeg bestemt ikke, at de har fået noget forærende i en pågældende situation. Jeg vil nærmere mene, at de nu kan høste frugten af mange års vedholdende og målrettet arbejde med sponsoratet.”

Han mener også, at det synes ugennemtænkt, når MECs Katja Moesgaard mener, at Lauritz Knudsen ville få mere ud af sponsorkronerne hvis de bare satte større logoer på trøjerne.

”Hun burde være bekendt med, at man er underlagt strikse retningslinier fra EHF (Europæiske Håndbold Forbund) omkring trøjereklamernes størrelse. Paradoksalt nok er den trøje Danmark spillede i under VM faktisk godkendt under dispensation fra EHF, fordi Lauritz Knudsen logoet faktisk er større end det tilladte.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også