Svenskere fordobler forbrug af web-tv

Næsten 30 procent af alle svenskere mellem 15 og 74 år ser af og til webtv. Det er en fordobling i forhold til 2006.
MediaWatch
Næsten 30 procent af alle svenskere mellem 15 og 74 år ser af og til webtv. Det er en fordobling i forhold til 2006. Næsten hvert tiende svensker så et eller flere programmer via internettet i det sidste kvartal af 2007, viser en ny undersøgelse foretaget af Mediavision, skriver Dagens Media. Forbruget er størst blandt de unge, hvor mere end 50 procent af mændene mellem 15 og 24 år så webtv i årets sidste kvartal. Næsten en tredjedel af mændene i denne aldersgruppe mente, at deres tv-seening faldt på grund af konkurrencen fra netbaseret tv. Marie Nilsson, der er administrerende direktør for Mediavision, vurderer, at omkring tre millioner svenskere mellem 15 og 74 år i løbet af det kommende år vil se tv via nettet. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også