2007 var et hårdt år for Nordjyske Medier

Aviskrigen og en række forretningsområder, der har skuffet forventningerne, har kostet hos Nordjyske Medier.
MediaWatch
Aviskrigen og en række forretningsområder, der har skuffet forventningerne, har kostet hos Nordjyske Medier. Adm. direktør Per Lyngby forventer et årsresultat på niveau med 2006, hvor Nordjyske Medier A/S kom ud med et overskud på 0,8 mio. kr. ud af en omsætning på 646 mio. kr. "Vi holder skindet på næsen resultatmæssigt. Og ikke mere end det," siger Per Lyngby til Business.dk. Avisens oplag var i december faldet til 94.000, hvilket er 9,4 procent mindre end året forinden. Samtidig har det også været dyrt for Nordjyske at spille med på gratismarkedet med aviserne Centrum Morgen og Centrum Aften, som blev lanceret i sommeren 2006. "Vi kunne enten vælge blot at se vores annonceomsætning blive mindre, eller vi kunne bruge de penge offensivt til selv at afsøge gratismarkedet. Vi valgte at gøre det sidste. Men det er ikke et billigt marked at være med på," siger Per Lyngby. Holdingselskabet rundede i 2007 en omsætning på 1 mia. kr. Men også her forventer Per Lyngby et resultat i omegnen af niveauet for 2006, hvor det blev til et driftsunderskud på 77 mio. kr. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også