Investér filmmidler i markedsføring

Filmfabrikken vil producere film, der sælger mindst 100.000 billetter, med små budgetter, nye talenter og effektiv markedsføring.
MediaWatch

Filmfabrikken har en ambition om at sælge mindst 100.000 billetter. Metoden hedder små budgetter, nye talenter og effektiv markedsføring.

Filmselskabet opstod gennem fusionen mellem Regner Grasten Film og Zentropa. Regner Grasten tror på, at man kan lave billigere kvalitetsfilm, der kan trække et stort publikum, når bare folk ved, at filmene er der.

"Markedsføring er altafgørende. Det nytter ikke, at man får støtte til at lave filmene, hvis man ikke lancerer dem. Det er højtlæsning for dværge," siger Regner Grasten til bladet AudioVisuelleMedier.

Ifølge Grasten kan det bedre betale sig at skære ned på filmstøtten og lægge flere penge over i markedsføring og så simpelthen lave billigere film. Den recept har Filmfabrikken fulgt med selskabets film, der får premiere i foråret. Filmen har kostet 1,6 mio. kr. og er blevet markedsført for 2,1 mio. kr.

Ifølge Grasten betyder budgettets størrelse ikke noget, bare filmen "handler om noget" og er godt lavet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også