Gammeldags medier hitter hos unge
Selvom unge er storforbrugere af moderne teknologi, foretrækker de stadig 'gammeldags' medier som tv, radio eller trykte magasiner.
MediaWatch
Selvom unge er storforbrugere af moderne teknologi, foretrækker de stadig 'gammeldags' medier som tv, radio eller trykte magasiner. Det viser en undersøgelse, som er blevet foretaget for tv-kanalen MTV på baggrund af unge i 16 forskellige lande, skriver metroxpress. Ditte Larsen, som forsker i unge og medier ved Statsbiblioteket i Århus, er ikke overrasket. Hun påpeger, at danske unge ser lidt mindre tv end tidligere, men at de samtidig bruger flere medier på samme tid end tidligere, ligesom der også er mere tid til hvert enkelt medie. MTV's nordiske researchchef, Madeleine Thor, tilføjer, at de unge stadig foretrækker at mødes ansigt til ansigt, selvom de er storforbrugere af chat og sms-beskeder. De nye medier fungerer således i høj grad som et supplement og ikke en erstatning.