Gammeldags medier hitter hos unge

Selvom unge er storforbrugere af moderne teknologi, foretrækker de stadig 'gammeldags' medier som tv, radio eller trykte magasiner.
MediaWatch
Selvom unge er storforbrugere af moderne teknologi, foretrækker de stadig 'gammeldags' medier som tv, radio eller trykte magasiner. Det viser en undersøgelse, som er blevet foretaget for tv-kanalen MTV på baggrund af unge i 16 forskellige lande, skriver metroxpress. Ditte Larsen, som forsker i unge og medier ved Statsbiblioteket i Århus, er ikke overrasket. Hun påpeger, at danske unge ser lidt mindre tv end tidligere, men at de samtidig bruger flere medier på samme tid end tidligere, ligesom der også er mere tid til hvert enkelt medie. MTV's nordiske researchchef, Madeleine Thor, tilføjer, at de unge stadig foretrækker at mødes ansigt til ansigt, selvom de er storforbrugere af chat og sms-beskeder. De nye medier fungerer således i høj grad som et supplement og ikke en erstatning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også