Hård kritik af udbud af DTT kampagne

Branchedirektør kalder den store informationskampagne i forbindelse med overgangen til digitale tv-signaler for "gyselig".
MediaWatch

Branchedirektør kalder den store informationskampagne i forbindelse med overgangen til digitale tv-signaler for "gyselig".

Overgangen til digitale tv-signaler skal ledsages af en stor informationskampagne, som nu er i EU-udbud. Men udbudsmaterialet tager prisen for 'årets gyseligste udbud', mener Bjørn Karsholt, direktør i Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening.

"Vi gør vores medlemmer opmærksom på, når der er et EU-udbud, og har i den konkrete sag påpeget en lang række uhensigtsmæssigheder," siger DRRB's direktør Bjørn Karsholt til borsen.dk.

Han beskriver betingelserne i udbudsmaterialet som "usædvanligt besværlige" og tilsyneladende uden større forståelse for reklamebureauernes arbejde.

Blandt andet vil det koste hvert bureau mellem en halv og en hel million kr. i timer at deltage, og der er intet deltagerhonorar til bureauerne, der tilmed skal afgive deres rettigheder til udbyderen, påpeger han. Kampagnen, der er i udbud fra Mediesekretariatet på vegne af Radio- og tv-nævnet, har et budget på 48 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også