Hård kritik af udbud af DTT kampagne
Branchedirektør kalder den store informationskampagne i forbindelse med overgangen til digitale tv-signaler for "gyselig".
Overgangen til digitale tv-signaler skal ledsages af en stor informationskampagne, som nu er i EU-udbud. Men udbudsmaterialet tager prisen for 'årets gyseligste udbud', mener Bjørn Karsholt, direktør i Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening.
"Vi gør vores medlemmer opmærksom på, når der er et EU-udbud, og har i den konkrete sag påpeget en lang række uhensigtsmæssigheder," siger DRRB's direktør Bjørn Karsholt til borsen.dk.
Han beskriver betingelserne i udbudsmaterialet som "usædvanligt besværlige" og tilsyneladende uden større forståelse for reklamebureauernes arbejde.
Blandt andet vil det koste hvert bureau mellem en halv og en hel million kr. i timer at deltage, og der er intet deltagerhonorar til bureauerne, der tilmed skal afgive deres rettigheder til udbyderen, påpeger han. Kampagnen, der er i udbud fra Mediesekretariatet på vegne af Radio- og tv-nævnet, har et budget på 48 mio. kr.