MediaWatch

2007 gjorde ondt på medieselskaberne

2007 gjorde ondt på Metro International, Søndagsavisen og Mecom. I andet halvår oplevede alle tre medieselskaber et fald på over 30 procent.

2007 gjorde ondt på Metro International, Søndagsavisen og Mecom. I andet halvår oplevede alle tre medieselskaber et fald på over 30 procent. Det skriver Berlingske Tidendes 'Medier og Marked'. Ifølge medieanalytiker Henrik Schultz fra Kaupthing Bank bliver 2008 et udfordrende år. "Det store spørgsmål er, om markedet allerede har justeret for forventningerne og medieselskabernes adfærd eller om det viser sig, at kursfaldene ikke var nok," siger han til avisen. Har aktiemarkedet reageret for kraftigt, er der generelt et stort potentiale i medieaktierne, for så er de i øjeblikket undervurderet væsentligt. Men hvis kursfaldet fortsætter, så vil 2008 medielederne står over for store udfordringer. Især de annoncefølsomme selskaber, der også blev ramt sidste år, må ifølge Henrik Schultz forvente et hårdt år 2008. Jobannoncer og boligannoncer vil være de mest udsat, mens annoncer fra fødevareproducenter er mere stabile.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere