2007 gjorde ondt på medieselskaberne

2007 gjorde ondt på Metro International, Søndagsavisen og Mecom. I andet halvår oplevede alle tre medieselskaber et fald på over 30 procent.
MediaWatch
2007 gjorde ondt på Metro International, Søndagsavisen og Mecom. I andet halvår oplevede alle tre medieselskaber et fald på over 30 procent. Det skriver Berlingske Tidendes 'Medier og Marked'. Ifølge medieanalytiker Henrik Schultz fra Kaupthing Bank bliver 2008 et udfordrende år. "Det store spørgsmål er, om markedet allerede har justeret for forventningerne og medieselskabernes adfærd eller om det viser sig, at kursfaldene ikke var nok," siger han til avisen. Har aktiemarkedet reageret for kraftigt, er der generelt et stort potentiale i medieaktierne, for så er de i øjeblikket undervurderet væsentligt. Men hvis kursfaldet fortsætter, så vil 2008 medielederne står over for store udfordringer. Især de annoncefølsomme selskaber, der også blev ramt sidste år, må ifølge Henrik Schultz forvente et hårdt år 2008. Jobannoncer og boligannoncer vil være de mest udsat, mens annoncer fra fødevareproducenter er mere stabile.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også