Fokus på effektiv Content-udvikling i 2008

Mediaid forventer, at de store avishuse i 2008 endelig vil lykkes med en meget vigtig øvelse.
MediaWatch
Mediaid forventer, at de store avishuse i 2008 endelig vil lykkes med en meget vigtig øvelse. Indhold, der er produceret ét sted i koncernen, skal kunne anvendes andre steder, og på kryds mellem online og print.

Mediaids managementkonsulenter hæfter sig ved de nyeste signaler fra Lisbeth Knudsen, der antyder, at der bliver gravet nogle hegnspæle op i 2008. Også den nyligt indgåede journalistaftale i koncernen varsler nye tider, påpeger Mediaid i en prognose for MediaWatch, hvor man giver et bud på tendenser og begivenheder på mediemarkedet i 2008.

"Hele opgøret med tankegangen om billig og effektiv content-udvikling er meget vigtig for avishusenes økonomi, og det bliver spændende at følge, hvem som mest effektivt kan køre denne svære vej," siger Steen Christiansen, der uddyber:

"Måske starter det allerede i de institutioner, der udklækker fremtidens content-folk, som f.eks. Journalisthøjskolen. At uddanne indholdsskabende medarbejdere, der frit kan arbejde på tværs af platforme, bliver meget væsentligt i de kommende år."

Når Mediaid-grundlægger Steen Christiansen ser frem på 2008, ser han også en risiko for, at mediemarkedets forventninger til 2008 er for høje. Mediaid frygter, at flere af de større mediehuse har for store forventninger til markedsvæksten, og konjunkturer i mediabranchen generelt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også