Peter Lindegaard forlader Berlingske

Berlingske Tidendes administrerende direktør, Peter Lindegaard, fratræder ved årsskiftet jobbet i Berlingske-koncernen. Han har været direktør for Berlingske Tidende siden 2005.
MediaWatch

Berlingske Tidendes administrerende direktør, Peter Lindegaard, fratræder ved årsskiftet jobbet i Berlingske-koncernen. Han har været direktør for Berlingske Tidende siden 2005.

"Jeg blev ansat som administrerende direktør den 1. januar 2005 i et job som nu ikke længere findes i den nye Berlingske-organisation i forbindelse med den omlægning af selskabsstrukturen, som skete pr. 1. juli," siger Peter Lindegaard i en pressemeddelelse.

På den baggrund har han overvejet sine fremtidige muligheder i koncernen. Stillingen som administrerende direktør og koncernchef i det Det Berlingske Officin er blevet besat med Lisbeth Knudsen.

"Vi har haft et fremragende samarbejde på Berlingske Tidende, men det er nu naturligt for mig at søge nye udfordringer udenfor Det Berlingske Officin", siger Peter Lindegaard om Lisbeth Knudsen.

"Jeg har været utrolig glad for at arbejde med den økonomiske turn around, Berlingske Tidende har gennemført de sidste tre år, og er sikker på at avisen - både i den trykte og digitale udgave - har en stor fremtid for sig", siger han.

Koncernchef Lisbeth Knudsen beklager både personligt og professionelt Peter Lindegaards beslutning.

"Jeg har sat utrolig stor pris på et meget tillidsfuldt og tæt ledelsesmæssigt samarbejde med Peter Lindegaard, siden jeg startede på Berlingske Tidende i april i år, og jeg har lært ham at kende som en altid dybt engageret og inspirerende kollega", siger Lisbeth Knudsen i pressemeddelelsen.

Hun tilføjer, at i den periode, hvor Peter Lindegaard har haft ansvaret for avisens kommercielle drift, er Berlingske Tidendes økonomi rettet op fra et underskud på 25 mio. kr. i 2004 til et overskud sidste år på knap 70 mio. kr. og med forventninger om yderligere fremgang i 2007. Avisen har samtidig gennemført en række afgørende satsninger bl.a. omlægningen til tabloidformatet og etableringen af netavisen Business.dk.

Peter Lindegaard, 52 år, er uddannet cand. oecon. Han kom til Berlingske Tidende efter en lang årrække i Falck-koncernen, hvor han senest var ansvarlig for Group4Falck’s alarmvirksomhed i Europa.

Koncernchef Lisbeth Knudsen oplyser, at væsentlige dele af en ny koncernledelsesstruktur i Det Berlingske Hus forventes at være på plads i løbet af kort tid.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også