Så går det løs

Mediestof er populært. Og i de senere år er mediecheferne på trods af, at det bestemt ikke altid har huet dem, blevet udsat for den samme "kærlige"journalistiske behandling som chefer i alle andre brancher.
MediaWatch

Mediestof er populært. Og i de senere år er mediecheferne på trods af, at det bestemt ikke altid har huet dem, blevet udsat for den samme "kærlige"journalistiske behandling som chefer i alle andre brancher.
Men dækningen er sporadisk.
Avisernes mediesider redigeres på samme måde som sportsnyhederne i tv. Hvis der er billeder fra en kvartfinale i en tennisturnering i Dubai tirsdag, er det langt fra nogen garanti for, at resultatet af finalen bliver bragt om lørdagen.
Direktørfyringen den ene dag følges ikke nødvendigvis op af direktøransættelsen dagen efter. Nedgangen i Ekstra Bladets læsertal i én måned følges ikke op med fremgangen i den næste.
Hos MediaWatch, som i dag bliver genfødt med nyt design og en stærkt opgraderet redaktion, vil vi sætte en ære i at følge sagerne til dørs.
Dag ud og dag ind, time efter time, minut for minut. Hvis du vil være sikker på, at du ikke går glip af væsentlige nyheder om mediebranchen, bliver MediaWatch.dk et nødvendigt stop.
Kald os bare mediebranchens bogholdere. For vi vil logfører hver en krusning på mediehavets overflade.
Men vi har ikke tænkt os at stoppe der. Vi vil også sætte nyhederne i kontekst og gennem analyser og kommentarer give vores bud på, hvilken retning medieforbrugerne, medieselskaberne og ikke mindst annoncørerne vil bevæge sig i fremover.
Hos MediaWatch vil du møde en lang række kommentatorer med dyb indsigt i og kærlighed til branchen.
Kaj Høivang, tidligere kommunikationschef hos TV 2, Rune Bech, internetpioneren, som stiftede Netdoktor.dk og i seks år var internetdirektør for TV 2, og Kristian Lund, adm. direktør for Dagens Medicin og med en mediecheffortid så lang som en damptromlet Svend Auken, er blandt de eksperter, som på premieredagen udlægger teksten.
Og de behøver ikke stå uimodsagt. Vi inviterer til debat og åbner, så alle kan kommentere artiklerne på MediaWatch.dk.
Hos MediaWatch vil du desuden i den kommende tid blive præsenteret for alle branchens nøglepersoner.
Vi glæder os som små nyhedshunde... velkommen til det nye MediaWatch.dk


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også