MTG Danmark lancerer nyt socialt webunivers

MTG Danmark tager et vigtigt skridt frem på online markedet i begyndelsen af 2008.
MediaWatch

MTG Danmark tager et vigtigt skridt frem på online markedet i begyndelsen af 2008.Det sker med lanceringen af et nyt socialt site, PlayAhead.

Sitet er beslægtet med alle de sociale og dating-sites, markedet kender til, men med mindst én forskel: Der sker med et tv-selskab med på sidelinjen.

MTG har på nordisk plan købt 90 procent af selskabet og konceptet PlayAhead. Det skal nu udrulles i Danmark med start den 3. januar 2008.

Projektet kan bedst opsummeres som en velproduceret Arto.dk med tv-muskler.

PlayAhead er et socialt site med de kendte tilbud, som profiler, udveksling og kontakt, universer, osv. Det er også et underholdningsunivers, hvor der ligger musik og videoer fra professionelle og brugerne selv.

"Vægten ligger på professionelle bidragsydere," uddyber projektleder Martin Ersted, der har en længere fortid med DRs online-udvikling. Han tegner en ny online-stab på fem personer, der arbejder med lanceringen fra TV3s domicil på Christianshavn, København.

Målgruppen er i princippet alle TV3s seere, men med fokus på 15-20 årige, der helst skal kunne agere og kommunikere på sitet, uden at møde deres mor.

"Vi vil blandt andet skabe et særligt univers for gymnasieelever, der ikke har eget socialt site i dag," siger Martin Ersted.

Blandt flere andre tilbud kan nævnes universer til private festbilleder. Senere kommer funktionen "Community tv", der - baseret på en flash-player - tilbyder videoindslag, hvor man møder de to værter Rasmus Bruun og Christian Trangbæk, der har optrådt som radioværter på Danmarks Radio og var en del af et af DR's talenthold.

"De bliver en slags ambassadører for Community tv, som man ser som utraditionelle værter på en anderledes vinkel på begivenhederne på Paradise Hotel," siger han.

Sitet indgår også aftaler om video og musikinterviews.

PlayAhead linkes i første omgang særligt til TV3-serien 'Paradise Hotel', der leverer pæne ratings blandt helt unge. Der tilføres videoklip fra serien på sitet, mulighed for at kommentere på deltagere og blive castet til næste serie.

PlayAhead lanceres med fuld tv-opbakning fra TV3 og TV3+, herunder tv-spots, sponsorater og redaktionelle tie-ins.

PlayAhead.dk sender også brugere videre til tv3.dk, men PlayAhead er registreret som et selvstændigt site, når det gælder trafikmåling. Man har også valgt at oprette én salgsafdeling for TV3 online-salg og én for PlayAhead.

 


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også