Schibsted taber på søgemaskine

Den norske mediekoncern Schibsted har tabt 295 millioner kroner på søgemaskinen Sesam. To år efter opstarten er halvdelen af de ansatte væk og omkostningerne kraftigt reduceret.
MediaWatch
Den norske mediekoncern Schibsted har tabt 295 millioner kroner på søgemaskinen Sesam. To år efter opstarten er halvdelen af de ansatte væk og omkostningerne kraftigt reduceret. "Vi laver nu markante ændringer for at nedbringe omkostningerne. Schibsteds søgemaskine vil fortsat bidrage negativt til væksten i 2008, men langt mindre end tidligere" siger Schibsteds finansdirektør Trond Berger til Dagens Næringsliv. 120 millioner kroner lyder sparekravet på. Hovedparten af besparelserne skal findes i Norge. Det betyder et langt mindre reklamebudget for Sesam. "Vi skærer ned på markedsføringen. Målet er at opbygge et unikt produkt, og får vi det, vil brugerne selv markedsføre vores søgetjeneste," siger administrerende direktør i Sesam, Arlid Nilsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også