Schibsted taber på søgemaskine
Den norske mediekoncern Schibsted har tabt 295 millioner kroner på søgemaskinen Sesam. To år efter opstarten er halvdelen af de ansatte væk og omkostningerne kraftigt reduceret.
MediaWatch
Den norske mediekoncern Schibsted har tabt 295 millioner kroner på søgemaskinen Sesam. To år efter opstarten er halvdelen af de ansatte væk og omkostningerne kraftigt reduceret. "Vi laver nu markante ændringer for at nedbringe omkostningerne. Schibsteds søgemaskine vil fortsat bidrage negativt til væksten i 2008, men langt mindre end tidligere" siger Schibsteds finansdirektør Trond Berger til Dagens Næringsliv. 120 millioner kroner lyder sparekravet på. Hovedparten af besparelserne skal findes i Norge. Det betyder et langt mindre reklamebudget for Sesam. "Vi skærer ned på markedsføringen. Målet er at opbygge et unikt produkt, og får vi det, vil brugerne selv markedsføre vores søgetjeneste," siger administrerende direktør i Sesam, Arlid Nilsen.