Muligt at konkurrere med Google

Søgetjenester, der fokuserer på nicher enten indholdsmæssigt eller geografisk, kan godt konkurrere med mægtige Google.
MediaWatch
Søgetjenester, der fokuserer på nicher enten indholdsmæssigt eller geografisk, kan godt konkurrere med mægtige Google. Det siger Klaus Nyengaard, der er direktør for nye medier i JP/politikens Hus, til Børsen. Selvom Google er svær at hamle op med, når det gælder søgning på internettet og dermed indtjening på annoncer, så er dominansen nødvendigvis ikke lige så svær at udfordre på begrænsede områder. "Hvis man kan lave noget, der baserer sig på lokale fordele, så kan det være en rigtig god ide," siger Klaus Nyengaard. Her vil etablerede medier kunne byde ind med tjenester, der udnytter deres styrker, som stor viden på et enkeltområde eller et overlegent kendskab til lokale forhold, mener han. I Norge arbejder Norsk TV 2 med at opbygge en superlokal søgemaskine i samarbejde med den norske A-presse, der driver en række lokale dagblade.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også