Gratisaviserne er størst

MediaWatch

Jyllands-Posten blev i september for første gang helt smidt ud over top-tre over de mest læste danske aviser. De tre mest læste læste aviser i Danmark er i nævnte rækkefølge 24timer, MetroXpress og Nyhedsavisen med henholdsvis 594.000, 571.000 og 503.000 læsere. Det viser AktualitetsIndex fra Gallup ifølge markedsforing.dk. Meldingen er overraskende for 24timers direktør, Torsten Bjerre Rasmuusen, da oplaget på avisen i efteråret er skåret ned med omkring 20 procent. Det sker på grund af en ny strategi i forhold til læserne, og alliancer med Nordjyske og Fynske Medier. "Oplaget er neddroslet med 20 procent, men læsertallet er øget med over 20 procent. Målet var netop at få flere læsere per eksemplar, og nu åbnes der nye muligheder for justeringer i oplaget og yderligere skridt mod en sund forretningsmodel," siger han til netsiden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også