Tv2.dks ambitiøse målsætning er udsat

MediaWatch

Informationsniveauet om de mange tiltag, der skal trække 200.000 nye brugere til Tv2.dk, er fortsat sparsomt. TV 2-bestyrelsen har vedtaget, at det interaktive område er et af TV2s tre hovedprioriteter i den kommende strategiperiode. Tv2.dk skal være det mest brugte mediesite og bidrage langt mere til koncernens indtjening. Ifølge MediaWatchs oplysninger venter TV 2 en tredobling af online-indtjeningen i år, dog fra et beskedent niveau i 2006. Den nye direktør for Interaktivt indhold, Gregers Wedell-Wedellsborg, oplyser, at TV 2 fastholder sin høje ambition om at blive Danmarks mest besøgte mediesite, men planen om at det skal være i år er nedtonet. "Den nye valuta og har givet hele markedet et nyt syn på styrkeforholdene. Vi er derfor startet forfra med målsætninger og timing i forbindelse med vores nye strategi - herunder hvor langt, vi skal nå inden nytår. Men vi står stadig op hver eneste morgen med ambitionen om at blive størst så hurtigt som muligt," siger Gregers Wedell-Wedellsborg. Tv2.dk var det mest besøgte site én enkelt uge i sommerferien, da Touren var på sit højeste, og med de nye Gemius-tal tegner målet indenfor rækkevidde, idet TV 2 ligger på 1,6 million brugere, mens markedets største, dr.dk, har 1,8 millioner ifølge juli tallene. Markedet afventer, om det er et hårdt sats på online video, online audio, spil, nichenyheder, sociale universer eller noget andet, der skal trække læsset. Fokus bliver på TV 2s samlede position som internetudgiver, lover den interaktive direktør, men ellers er han temmelig tilknappet med de konkrete initiativer. "Ingredienserne i vores plan er vi ikke interesserede i at løfte sløret for - vi vil hellere tale om de konkrete tiltag, når vi har dem klar. Men jeg kan godt sige, at der kommer en kaskade af lanceringer fra TV 2 i de kommende år," siger Gregers Wedell-Wedellsborg. Det seneste eksempel ifølge ham er, at Tv2.dk for to uger siden lancerede krimi.tv2.dk sammen med TV 2 Nyhederne. Siden start har det ligget konstant på mere end 200.000 unikke besøgende om ugen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også