Myspace udvider med serie
En ny internetserie med navnet "Quarterlife" er hjemmesiden Myspace nyeste tiltag. Dermed erobrer hjemmesiden terræn fra konkurrenterne. Myspace er allerede verdens sjettemest besøgte hjemmeside med et mylder af personprofiler, blogge og netværksgrupper, skriver Børsen, og samtidig presser Myspace MTV. Hvor 8,5 millioner mennesker så musikvideoer på mtv.com i juli, havde Myspace flere end 21 millioner besøgende med samme ærinde. Det nyeste tiltag - serien "Quaterlife" handler om seks unge menneskers kvaler for at finde et ståsted, efter de har afsluttet deres uddannelser. Et nyt afsnit vil blive lagt ud hver søndag og torsdag aften. I næste måned vil serien så blive fulgt op af hjemmesiden quarterlife.com Lektor ved Film- og Medievidenskab på Københavns Universitet, Lennard Højbjerg Hansen, mener, at det er fremtiden. Folk vil se serier, film, programmer, musikvideoer og andet, når det passer dem. "Jeg tror, at Myspace fungerer som prøveklud. Snart springer Yahoo, Google og andre af de helt store spillere også på. Omvendt bliver udfordringen for tv-stationerne at omstille sig og producere til nettet," siger han til Børsen.