Explora: Annoncører på forkant med online-forbrug

MediaWatch

Det er en myte, at danske annoncører halter efter på online-annoncering, mener analysefirmaet Explora. Firmaet, der bl.a. står bag undersøgelser af de unges medievaner, peger på, at annoncørerne bruger næsten tre kr. per brugerminut på internettet for hver krone, de bruger på tv. Annonceomsætningen på tv var 514 mio. kr. i første kvartal i år, mens online-annonceringen landede på 163 mio. kr., skriver Berlingske Business. "Danske annoncører er langt fra at underinvestere i internettet. De er nærmere på forkant med danskernes online-forbrug," siger adm. direktør for Explora, Lars Bo Andersen. Han mener, at mange branchefolk overvurderer internettet. Det er man dog ikke enig i i Foreningen Danske Internetmedier (FDIM). Her peger man på de høje vækstrater, der kendetegner online-annoncering: "Eksempelvis er omsætningen inden for banner-annoncer vokset med 56 pct. i første kvartal 2007 sammenlignet med første kvartal sidste år," siger FDIM-direktør Christian Peytz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også